Zo verleen je de beste service als webwinkel-eigenaar
Als je een eigen webwinkel hebt, is het belangrijk dat je goede service verleent. Niet alleen is het netjes naar je klanten, ook ben je een dief van jezelf als je dat niet doet. Tegenwoordig wordt immers overal een review aan vastgeplakt. Daarom is bijvoorbeeld je retourproces optimaliseren een slim idee. Zo verleen jij als eigenaar van een webwinkel de beste service!
Betaalopties
Het is fijn voor een klant om verschillende betaalopties te hebben. Hoewel de meeste mensen in Nederland ervoor kiezen om te betalen met Ideal, is het ook fijn om de optie te hebben om te betalen met Klarna, Paypal, Apple Pay of de gewone creditcard. Best een administratieve rompslomp als je dat allemaal apart moet regelen. Daarom is het handig om in zee te gaan met een overkoepelend bedrijf als Mollie, dat alle betalingen via alle betaalmethoden voor je kan regelen.
Verzendopties
Ook is het voor de klant fijn om verschillende verzendopties te hebben. Aanbieden van gratis verzenden is een goed idee, mocht dat financieel al mogelijk zijn voor jouw onderneming. Je kunt er ook voor kiezen om vanaf een bepaald bedrag (vaak is dat 40-60 euro) gratis te verzenden. In eerste instantie zul je je pakketjes zelf moeten afleveren bij een pakketdienst voor verzending. Wanneer het eenmaal allemaal goed loopt, kun je een zakelijke samenwerking aangaan met een pakketdienst. Handig, want dan heeft de klant via jouw website ook de optie om bijvoorbeeld een levertijd te kiezen, een pakketpunt te selecteren of toe te staan dat het pakket bij de buren wordt geleverd.
Een prettig retourbeleid
Maak retourneren voor de klant zo makkelijk mogelijk, dat wordt vaak erg gewaardeerd. Dit doe je door in het pakket al een retourformulier bij te voegen. Op dit formulier staat al een barcode dat door een postorderbedrijf gescand kan worden en is het adres waar retouren geleverd moeten worden al vermeld. Dit hoeft alleen maar ingevuld te worden en op het pakket worden geplakt (handig als het dus in stickervorm is). Het is belangrijk om dit de klant makkelijk te maken. Als jij retourneren moeilijk maakt, kan dat verdacht overkomen.