Waarom is linkbuilding uitbesteden verstandig?

Wanneer jij je website of webshop beter vindbaar wilt maken in de zoekresultaten van de zoekmachine, dan is het belangrijk om aan de slag te gaan met de SEO van je website. Dit kun je zelf doen, maar je kunt er ook voor kiezen om dit uit te besteden. SEO is het optimaliseren van je website, zodat deze door de bezoeker gevonden kan worden in de zoekresultaten. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om die felbegeerde nummer één positie te veroveren, want dan ontvang je logischerwijs natuurlijk de meeste bezoekers. Door meer bezoekers te genereren, vergroot je je kans op een converterende klant. Kortom, ontzettend belangrijk dus. SEO bestaat uit een 3-tal pijlers. Deze zijn; content, techniek en linkbuilding. De laatste gaan we het in dit artikel over hebben. Want waarom is linkbuilding uitbesteden belangrijk?

Je zorgt voor kennis en expertise

Linkbuilding is niet iets wat je van vandaag op morgen onder de knie hebt. Het is de afgelopen jaren enorm veranderd, waardoor je wanneer je het niet juist toepast, meer schade aan je website kunt aanrichten, dan dat het zorgt voor een positief effect. Waar je tot enkele jaren geleden met een flinke lading links uit allerlei verschillende hoeken een enorme stijging teweeg kon brengen, is dit vandaag de dag absoluut niet meer zo. Doordat Google steeds slimmer wordt, is het belangrijk dat je zorgt voor een natuurlijk linkprofiel. Op deze manier voorkom je dat Google het ziet als onnatuurlijk en het risico loopt op een straf (penalty). Door het linkbuilding uit te besteden, zorg er je ervoor dat dit op de juiste manier voor je wordt uitgevoerd.

Linkbuilding uitbesteden zorgt voor positieve effecten

Uiteraard is het nooit met 100 procent zekerheid te zeggen wat er exact gaat gebeuren wanneer een linkbuilding bureau voor je aan de slag gaat. Wat we wel kunnen verzekeren, is dat wanneer je dit uitbesteed, het een kwestie van tijd is alvorens je positieve effecten gaat zien. Zelf een kleine stijging in de zoekresultaten kan al zorgen voor een enorme stijging in het aantal bezoekers. Zo zal je al snel merken, dat door de kennis en ervaring van een linkbuilding bureau exact in kaart kan worden gebracht wat er voor jouw website of shop nodig is om de concurrentie te kunnen verslaan. 

Je kunt je focussen op je eigen bedrijf

Kies je ervoor om je linkbuilding volledig zelf te doen, dan is dat natuurlijk heel goed mogelijk. Toch is het belangrijk je te realiseren dat het doen van linkbuilding niet iets is wat je er zo even bij doet. Het vereist de nodige kennis en ervaring om ervoor te zorgen dat het uiteindelijk leidt tot succes. Op het moment dat je het niet op de juiste manier inzet, kan het ook schade toebrengen aan je website. Doordat het een best wel arbeidsintensief traject is, is het raadzaam dit als bedrijf uit te besteden. Zo kun jij je focussen op wat voor jou belangrijk is en kan het linkbuilding bureau voor je aan de slag. De tijd die jij namelijk zelf kwijt bent aan het uitstippelen van de juiste strategie, kun je beter steken in het laten groeien van je bedrijf.

Toch zelf aan de slag?

Wil je toch zelf aan de slag met linkbuilding? Dat kan! Uiteraard zijn er online allerlei verschillende linkbuilding tips te vinden over hoe jij het in de basis kunt aanpakken. Vooral voor een nieuwe website is dit vaak prima te doen. Toch komt er een moment dat je wat ´zwaarder´ geschut nodig hebt en je er niet meer aan ontkomt om het linkbuilden uit te besteden. Vooral niet wanneer je de concurrentie aan wilt gaan met de grote spelers op de markt, zal je kwalitatief dusdanige hoogwaardige links moeten zien te verzamelen, dat het vaak voor een onervaren of beginnende linkbuilder onmogelijk wordt om dit te doen. Het is dus raadzaam om er vanaf het begin al voor te kiezen om dit gedeelte uit te besteden, zodat er direct vanaf de basis een goed en correct linkbuilding profiel kan worden gebouwd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.