Uitbesteding van E-fulfilment

Orderafhandeling is het proces waarbij de bestelling van een klant wordt uitgevoerd. Elke grote webshop heeft een fulfilment centrum. Het fulfilment centrum zorgt ervoor dat de bestelling van een klant op tijd bij hem wordt afgeleverd. Dit proces omvat een verscheidenheid aan taken, zoals het verzamelen en inpakken van bestellingen, bezorging en klantenservice.

Fulfillment centers zijn ook verantwoordelijk voor het retourneren en ruilen van defecte producten op klacht van een klant. Ze behandelen ook garantieclaims en bieden service na verkoop, als de klant hierom heeft gevraagd.

Waarom is een Fulfilment Center belangrijk?

Voor klanten is het belangrijk om hun bestellingen op tijd te ontvangen. Klanten wachten niet graag op hun leveringen. Als een product te laat of beschadigd is, zullen klanten zich in de steek gelaten voelen en stoppen met bestellen bij het bedrijf. Ze zullen mogelijk overstappen op vervangende producten van de concurrent in plaats van door te gaan met kopen bij het bedrijf dat hen in de steek heeft gelaten.

In de huidige competitieve online markt kan een bedrijf zich geen slechte publiciteit of verloop van klanten veroorloven. Dit vermindert niet alleen het klantenbestand van het bedrijf, maar het beïnvloedt ook de potentiële klanten via de referenties van bestaande klanten. Met elke klant die verloren gaat, verliest een bedrijf meerdere potentiële referentieklanten. Bij dit alles krijgt het bedrijf slechte publiciteit wat het imago van het bedrijf aantast en als deze publiciteit zich verspreidt, kunnen veel klanten verloren gaan. Zeker met online reviews kan dit snel gaan.

Bij online bestellingen praten we vaak over E-fulfilment in plaats van de meer klassieke term Fulfilment center. 

Waarom E-fulfilment uitbesteden?

E-fulfilment kan dus beter, zeker bij de wat grotere webshops. Als je dit niet zelf kan, kan je eens nadenken over het uitbesteden van deze taken bij een fulfilment bedrijf

Het uitbesteden van de E-fulfilment service betekent dat je de volledige verantwoordelijkheid voor de orderafhandeling overdraagt ​​aan een ander bedrijf dat een expert is in het leveren van hoogwaardige orderafhandeling services. Dit omvat het ontvangen van de bestelling via de webshop software. Na ontvangst van de bestelling wordt een order verzameld, verpakt en direct aan de klant geleverd.

Voordelen 

Dit bespaart jouw webshop niet alleen de kosten van het onderhouden van een E-fulfilment centrum, inclusief magazijnkosten, opslagkosten, systemen en andere hoge kosten die met dit proces gepaard gaan maar het zorgt ook dat je je meer kan focussen op andere taken

Het uitbesteden van E-fulfilment is geschikt voor alle bedrijven waarvan de E-fulfilment behoeften niet voldoen aan de kosten die ze maken bij het afhandelen van bestellingen.

Bulk kortingen op verzending en andere kortingen zijn niet beschikbaar voor een bedrijf met kleinschalige aantallen. Zo’n bedrijf kan profiteren van deze kortingen door hun orderverwerkings uit te besteden.

Het uitbesteden van E-fulfilment wint aan populariteit omdat het bedrijven helpt zich te concentreren op het verhogen van hun omzet in plaats van zich zorgen te maken over het op tijd leveren van de bestelling aan de klant. Voor die bedrijven die het gevoel hebben dat hun tijd en productiviteit verspild wordt omdat ze zich moeten concentreren op orderafhandeling, kunnen eens nadenken voor het uitbesteden van dit proces. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.