Retour sturen artikelen Bol.com

Door Corona heeft het online bestellen van artikelen een vlucht genomen. In Nederland is Bol.com de grootste webwinkel met een zeer uitgebreid en gevarieerd aanbod. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent met je aankoop of dat je iets gekocht hebt dat kapot is of dat je niet de juiste maat besteld hebt. Dan wil je het ruilen of terugsturen en/of je geld terug. In deze blog leggen we je uit hoe dat bij Bol.com in zijn werk gaat.

Werkwijze retourneren bij Bol.com

Bij Bol.com kan je artikelen kosteloos retourneren als je dat binnen dertig dagen na de aankoop doet. Het gemakkelijkste doe je dat in de originele verpakking. Ga naar de website van Bol.com en kies rechtsboven voor inloggen. Je ziet dan vrijwel meteen je laatste bestellingen verschijnen. Stel, het item dat je nu in huis hebt is onderweg tijdens het vervoer kapot gegaan en je wilt het terugsturen. Je selecteert het betreffende artikel en links zie je een keuzemenu waarin je ‘retourneren’ kiest. Je kan ook helemaal onderaan de website kiezen voor ‘Retourneren & Annuleren’. Dan kan je ook een retourzending opstarten. Als je ‘start een retour’ aanklikt kom je meteen bij de door jouw bestelde items terecht die nog in aanmerking komen om te kunnen retourneren. Op deze wijze kom je verder en kan je een retouretiket uitprinten. Ben je niet in de gelegenheid om te printen, dan kan je ook met pen en papier het retournummer en het retouradres (of een antwoordnummer) van Bol.com opschrijven en op je retourpakket plakken. Bol.com accepteert geen pakketten zonder retourlabel. Zodra Bol.com het betreffende artikel retour ontvangen heeft, ontvang je direct een bevestiging per e-mail. Vervolgens lever je het pakket af bij een PostNL punt.

Artikelen laten ophalen

Voor het laten ophalen heb je ook een retourlabel nodig. Als je een Select abonnement bij Bol.com hebt, dan kan je ook artikelen gratis laten ophalen in plaats van het zelf te moeten terugsturen. Als je het artikel retour meldt in je eigen account, dan kan je kiezen om het betreffende item te laten ophalen via een ophaalafspraak. Je mag dan zelf kiezen voor een ophaalmoment. Op deze manier beloont Bol.com jouw trouw. Grote of hele zware artikelen kan je ook zonder een Select Abonnement laten ophalen. Denk hierbij aan witgoed, meubels of elektronica.

Voorwaarden retourneren naar Bol.com

Een aantal artikelen kan je niet terugsturen, zoals Bol cadeaukaarten en cadeaubonnen en ook audio-opnamen, video-opnamen, dvd’s, computerprogrammatuur, ebooks, luisterboeken en games, kan je niet terugsturen. Bepaalde items kan je niet retourneren wegens de volgende redenen:

  • De artikelen waren helemaal persoonlijk en op maat voor jou speciaal gemaakt (bijvoorbeeld gegraveerde koffieglazen)
  • Wegens hygiëne en-/of gezondheidsredenen
  • De verzegeling is verbroken (bijvoorbeeld bij computerprogrammatuur)
  • Er zijn gebruikerssporen en je hebt het label verwijderd (in kleding bijvoorbeeld)
  • Levend materiaal (zoals planten)

In het algemeen kan je zeggen dat je een artikel eenmalig mag testen of gebruiken, met uitzondering van verzegelde artikelen. Bij een defect of een kapot artikel, kan je het altijd binnen de retourtermijn gratis terugsturen. Geef de reden altijd door.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *