Retour sturen artikelen Bol.com

Door Corona heeft het online bestellen van artikelen een vlucht genomen. In Nederland is Bol.com de grootste webwinkel met een zeer uitgebreid en gevarieerd aanbod. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent met je aankoop. Ook kan het zijn dat je iets gekocht hebt dat kapot is of dat je niet de juiste maat besteld hebt. Dan wil je het ruilen of terugsturen en/of je geld terug. In deze blog leggen we je uit hoe dat bij Bol.com in zijn werk gaat.

Werkwijze retourneren

Bij de Bol.com retourservice kan je artikelen kosteloos retourneren als je dat binnen dertig (30) dagen na de aankoop doet. Het gemakkelijkste doe je dat in de originele verpakking.

Ga naar de website via onderstaande button en kies rechtsboven voor inloggen. Je ziet dan vrijwel meteen je laatste bestellingen verschijnen. Stel, het item dat je nu in huis hebt is onderweg tijdens het vervoer kapot gegaan en je wilt het terugsturen. Je selecteert het betreffende artikel en links zie je een keuzemenu waarin je ‘retourneren’ kiest. Je kan ook helemaal onderaan de website kiezen voor ‘Retourneren & Annuleren’. Dan kan je ook een retourzending opstarten.

Start je retour hier:

  1. Ga naar je account op bol.com naar Mijn bestellingen
  2. Klik op de bestelling die je terug wil sturen
  3. Klik vervolgens op ‘Retour melden
  4. Nu kun je een retouretiket uitprinten waarmee je de bestelling gratis kunt retourneren.
  5. Zodra ze je retourzending hebben ontvangen, hoor je dat

Ben je niet in de gelegenheid om te printen, dan kan je ook met pen en papier. Schrijf het retournummer en het retouradres (of een antwoordnummer) op een etiket en plak deze op je pakket. Bol.com accepteert geen pakketten zonder eigen retourlabel. Met antwoordnummer kan je gratis retourneren

Zodra Bol.com het betreffende artikel retour ontvangen heeft, ontvang je direct een bevestiging per e-mail. Vervolgens lever je het pakket af bij een PostNL punt.

Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen

Artikelen laten ophalen

Voor het laten ophalen heb je ook een retourlabel nodig. Als je een Select abonnement bij Bol.com hebt, dan kan je ook artikelen gratis laten ophalen in plaats van het zelf te moeten terugsturen. Als je het artikel retour meldt in je eigen account, dan kan je kiezen om het betreffende item te laten ophalen via een ophaalafspraak. Je mag dan zelf kiezen voor een ophaalmoment.

Op deze manier wordt jouw trouw beloond. Grote of hele zware artikelen kan je ook zonder een Select Abonnement laten ophalen. Denk hierbij aan witgoed, meubels of elektronica. Hiermee zorgen ze dat klanten hun artikelen sneller in huis hebben dan bij bijvoorbeeld de concurrentie. Je kan zaken ook gemakkelijk in 1 factuur laten opmaken

Voorwaarden retourneren

Een aantal artikelen kan je niet retour sturen, zoals cadeaukaarten en cadeaubonnen en ook audio-opnamen, video-opnamen, dvd’s, computerprogrammatuur, ebooks, luisterboeken en games, kan je niet terugsturen. Bepaalde items kan je niet retourneren wegens de volgende redenen:

  • De artikelen waren helemaal persoonlijk en op maat voor jou speciaal gemaakt (bijvoorbeeld gegraveerde koffieglazen)
  • Wegens hygiëne en-/of gezondheidsredenen
  • De verzegeling is verbroken (bijvoorbeeld bij computerprogrammatuur)
  • Er zijn gebruikerssporen en je hebt het label verwijderd (in kleding bijvoorbeeld)
  • Levend materiaal (zoals planten)
  • Bol hanteert een 30 dagen bedenktijd

In het algemeen kan je zeggen dat je een artikel eenmalig mag testen of gebruiken, met uitzondering van verzegelde artikelen. Bij een defect of een kapot artikel, kan je het altijd binnen de retourtermijn gratis terugsturen. Geef de reden altijd door.

Als je vragen kan je altijd contact opnemen met hun helpdesk via deze link

Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen

2 gedachten over “Retour sturen artikelen Bol.com

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.