Online marketing uitbesteden? Dit kan je verwachten!

Je zult niet de eerste zijn die meer uit zijn website wil halen, maar merkt dat de technieken waarmee je dat bereikt moeilijker zijn dan je denkt. Om die reden schakelen veel ondernemers online marketing bureau Doublesmart in. Zij hebben verstand van alle technieken die te maken hebben met de vindbaarheid van jouw website, en kunnen ervoor zorgen dat je niet alleen meer bezoekers, maar ook precies de juiste bezoekers naar je website trekt. Klinkt dat je als muziek in de oren? Lees dan snel verder en kom er achter hoe ze dat precies doen.

Hoe werkt een online marketing bureau als Doublesmart?

Bij het opzetten van een online marketing campagne is het als eerste belangrijk dat je duidelijk hebt hoe je doelgroep eruit ziet. Je moet immers weten wie je aan wilt spreken en wat het surfgedrag is van deze groep mensen. Als dat helder is zullen de marketeers van Doublesmart een zoekwoordenonderzoek uitvoeren. Dit is altijd de eerste, meest logische stap van zowel een SEO- als SEA-campagne, want zonder de informatie die dit oplevert weet je niet op welke zoektermen je moet inzetten. Een zoekwoordenonderzoek laat zien wat het zoekvolume is op voor jou relevante zoekwoorden (of zoekwoordcombinaties), en bovendien hoe moeilijk het is om daarmee te ranken.

Het optimaliseren van je website en content

Als jij goed gevonden wilt worden in Google is het belangrijk dat je website aan een aantal eisen voldoet. Als eerste moet hij snel laden. Mensen houden immers niet van trage websites en haken vaak al af als de laadtijd langer is dan enkele seconden. Voor Google is dit reden genoeg om websites die super snel laden hoger in de zoekresultaten te plaatsen. Daarnaast moet alle informatie makkelijk te vinden zijn en moeten mensen het liefst zoveel mogelijk tijd doorbrengen op je website. Dit kun je bereiken met een sterke interne linkstructuur.

Daarnaast is natuurlijk ook de content op je website super belangrijk om goed vindbaar te zijn. Een marketeer van Doublesmart zal precies de juiste zoektermen verwerken in jouw teksten en er zo voor zorgen dat zoekmachines precies weten wat je te bieden hebt. Zo vergroot je de kans dat jouw website getoond wordt bij zoekopdrachten die aansluiten bij wat je te bieden hebt.

Linkbuilding

De laatste belangrijke factor die voor een groot deel meespeelt in je vindbaarheid is hoeveel andere websites naar de jouwe linken. Je moet het je voorstellen dat als veel websites (en dus andere ondernemers of instanties) naar jou linken, zoekmachines denken dat jouw content waardevol is. Hoe meer backlinks van relevante websites je hebt, hoe hoger je zult ranken in de zoekresultaten.

Zoals je ziet komen er veel dingen kijken bij een goede SEO-strategie. Het is niet iets wat je even zelf doet, zeker als je er geen verstand van hebt. Schakel daarom een professional als Doublesmart in en verzeker jezelf van het beste resultaat.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *