Online folders voor je webwinkel of bedrijf

Online folders zijn net zo effectief als de papieren exemplaren. Als je online marketing combineert met offline marketing is dit het beste strategieplan voor je webshop of bedrijf. Soms heb je meer baat bij een folder die op papier staat dan een folder die je online stuurt naar je klantenbestand. 

Online folders zijn niet meer weg te denken. We krijgen steeds minder folders in de brievenbus en veel bedrijven digitaliseren hun folders online. Zelf maak ik altijd dankbaar gebruik van de digitale folders. Wekelijks plan ik een uurtje om lekker vanaf de bank de laatste folders te bekijken. Lekker een koffietje en mijn iPad in de hand. Ik bekijk dan vaak de Aldi folder, en de Xenos folder

In dit artikel benoem ik 5 manieren en voordelen hoe je op een effectieve manier online folders kunt gaan maken. Dit ter promotie van het bedrijf dat je hebt.

De voordelen van een online folder ten opzichte van een folder die gedrukt is op papier.

  1. Bereik en doelgroep: Je hebt een groter bereik online dan op een papieren folder. Vooral jongeren en mensen die gestudeerd hebben maken veel gebruik van online reclame. Een breed publiek voor de marketing krijg je als online adverteert. Het voordeel van een online folder is dat hij sneller en vaker gelezen wordt dan dat bij een papieren folder gebeurd.
  2. Meer traffic online: Het voordeel van het online adverteren is dat je snel een breed publiek voor je diensten kan bereiken. Internet helpt om mensen te bereiken, het is een krachtig medium. Wat voordeel van internet is dat je snel kunt doorverwijzen naar pagina’s die voor de aanbieder relevant zijn. Voor iedereen een win win situatie.
  3. Toekomstige groei (SEO). Er is altijd online groei mogelijk en het toevoegen van goede content is erg belangrijk. 
  4. Het milieu sparen is belangrijk. Doordat folders online aangeboden worden hoef je geen papier te gebruiken. Zo spaar je de aarde en het milieu en daardoor kun je de aarde aan de nieuwe generatie doorgeven. Ik heb dan op advies van Milieu Centraal een Nee / Nee sticker op mijn brievenbus.
  5. Een online folder is altijd actueel. Je kan een folder sneller aanpassen dan een papieren versie. Als je een papieren versie hebt kun je de wijzigingen minder snel doorvoeren. Online kun je snel en veilig je informatie aanvullen of aanpassen. Het is dus ook tijdwinst voor jou als ondernemer.

In dit artikel hebben we 5 tips aangereikt waarom het handig is om een gecombineerde marketing strategie te hebben. Hierin beschreven we de voordelen van zowel een fysieke als een online folder. Ook hebben getracht je tips te geven hoe je dit het beste kan aanpakken. Succes met het ontwerpen en publiceren van je eigen folder.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *