De drie beste online marketing tips voor webshops

Als je de eigenaar van een webshop bent dan wil je natuurlijk geld gaan verdienen, anders zou je je bedrijf niet opgestart hebben. Van achter je bureau geld verdienen, dat is natuurlijk het doel van een webshop. Toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Het kan namelijk best lastig zijn om klanten te vinden en dus omzet te genereren. Om hier toch voor te zorgen is het zeker van belang om online marketing in te gaan zetten, wat je op een aantal manieren kunt doen. De onderstaande tips zullen je hier hoe dan ook bij helpen. 

Personalisatie

De beste nieuwe manier van marketing, zo wordt personalisatie ook wel genoemd. Tegenwoordig wil namelijk niemand meer geld uitgeven aan bedrijven zonder een gezicht. Je moet dus personaliseren, wat je kunt doen door één of twee vaste gezichten in te zetten. Dit zal ervoor zorgen dat je mogelijke klanten daadwerkelijk een gezicht bij je merk en verhaal zullen krijgen. Je zult deze gezichten in al je marketing uitingen toe moeten passen, dus in je mails, in je video’s, in je foto’s, et cetera. Coolblue is hier zeer goed in, maar ook Albert Heijn begint personalisatie steeds meer te gebruiken in de reclames. Dit doen ze omdat klanten steeds meer worden aangetrokken door de kleine details. Personalisatie zal hier dus bij helpen. Met personalisatie zul je er namelijk voor zorgen dat je online identiteit een persoonlijk gezicht krijgt. 

Lokaal

Als je net begonnen bent met je webshop dan mag je je roots zeker niet vergeten. Natuurlijk wil je groots scoren, maar je zult waarschijnlijk lokaal beginnen. Hier begint het namelijk bij. Je moet je webshop dan ook inrichten op basis van je verzorgingsgebied. Zo zou het zo kunnen zijn dat je een afhaaladres hebt. Dit moet je dan ook duidelijk naar voren laten komen in je webshop. Door dit te doen zul je ook op lokaal of regionaal vlak bezoekers aantrekken die mogelijk je klant worden. Het is hierbij slim om inzicht te geven in de voorraad. Bovendien moet je ervoor zorgen dat je je lokale klanten je webshop ook echt kunnen vinden in Google. Maak dus gebruik van specifieke trefwoorden waardoor dit mogelijk wordt. 

Snippets

Zoekmachines komen steeds meer te weten over je content. Hierdoor kunnen ze de zoekresultaten ook op een andere wijze presenteren. Google kan bijvoorbeeld zogeheten rich snippets creëren. Dit zijn zoekresultaten met uitgelichte componenten van die site. Hierbij kun je denken aan de aangeboden producten, maar ook aan een broodkruimelnavigatie. De rich snippets moeten dus bruikbare data bevatten voor Google. Hierbij kun je onder meer denken aan het gebruiken van de belangrijke zoekwoorden. Daarnaast moet de tekst ook interessant zijn voor de bezoeker, terwijl de potentiële klant het ook moet kunnen begrijpen. Dit is immers de tekst die ervoor zorgt dat mensen klikken op de informatie en dus op de site van je webshop komen. Rich snippets zullen overigens nooit klaar zijn, er zullen namelijk steeds meer mogelijkheden gecreëerd worden. Trends zullen bovendien constant veranderen, net zoals de zoekopdrachten.

Materiaal

Je kunt bureaus vinden in allerlei verschillende materialen. Over het algemeen wordt met name gekozen voor een model van hout of kunststof, maar ook glazen bureaus zie je regelmatig voorbij komen in een kantoor of woning. Bij het selecteren van een bureau is het natuurlijk van belang om te kijken naar het materiaal. Welk soort je zult kiezen zal ook zeker beïnvloed worden door je budget. 150 euro is bijvoorbeeld niet genoeg om een bureau van tropisch hardhout te kunnen kopen. Je zult dus moeten kiezen voor een soort materiaal dat past binnen je budget voor een bureau.

Verstelbaar

Een ergonomische bureaustoel is zeker belangrijk, maar je zult er een stuk minder aan hebben als je je bureau niet op de juiste hoogte af kunt stellen. Het is daarom zeker slim om te kiezen voor een model die verstelbaar is in hoogte. In principe is het ook mogelijk om te kiezen voor een bureau op een vaste hoogte die ideaal is voor je lichaam, maar dit zal je zoektocht alleen maar moeilijker maken. Een bureau die je kunt verstellen in hoogte is dus een betere keuze. Je kunt zelfs kiezen voor zit sta bureaus, zo kun je dus ook staand werken. 

Model

Het model speelt natuurlijk ook een rol. Er zijn namelijk verschillende soorten bureaus waarvoor je kunt kiezen. Zo kun je kiezen voor een hoekbureau, een rond exemplaar, een uitvoering met een T-poot, et cetera. Elk model heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Op basis hiervan kun je bepalen welk model jij zult gaan kopen, maar je moet ook zeker rekening houden met de ruimte die je tot je beschikking hebt. Een groot bureau in een kleine ruimte zal bijvoorbeeld niet gaan werken. Het is dan ook logisch dat een simpel rechthoekig bureau nog altijd het meest wordt verkocht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *