Waarom SEO en linkbuilding uitbesteden een goed idee is
Als je een website hebt, dan wil je uiteraard zoveel mogelijk bezoekers trekken. Een manier om op te vallen, is door iets met SEO te doen. Een SEO-geoptimaliseerde website zal namelijk hoger in de resultaten van zoekmachines eindigen, waardoor de kans veel groter is dat er meer (nieuwe) bezoekers komen. Daarnaast kan goede linkbuilding er ook voor zorgen dat je hoger in de zoekresultaten eindigt. Als je dit allemaal goed wilt aanpakken, dan is het uitbesteden van SEO activiteiten aan te raden. Hoe dit in z’n werk gaat, lees je hieronder!
Waarom SEO uitbesteden?
SEO uitbesteden is een goed idee omdat een professioneel marketingbureau met veel ervaring in SEO beter snapt hoe zoekmachine-algoritmes werken. Heb je bijvoorbeeld een business waarmee je vooral op lokaal niveau werkt? Dan kan een bureau jou helpen om aan de juiste lokale zoekwoorden te komen, waardoor jouw website snel vindbaar is bij potentiële klanten in de regio die jij bedient. Heb je een bedrijf dat op landelijk of op internationaal niveau opereert? Ook dan kan een bureau de SEO strategie daar op aanpassen. Je hoeft dan niet meer zelf op onderzoek uit en kunt erop vertrouwen dat een SEO expert met een goede strategie komt om jouw website naar een hoger niveau te tillen.
Linkbuilding is ook belangrijk
Naast SEO-geoptimaliseerde teksten op jouw eigen website is het ook belangrijk om rekening te houden met linkbuilding. Linkbuilding houdt in dat er kwalitatieve en relevante externe websites zijn die naar jouw eigen website verwijzen. Dit pikken zoekmachines namelijk op, waardoor jouw eigen website als belangrijk wordt beschouwd en dus meer boven in de zoekresultaten wordt geplaatst. Om deze reden is linkbuilding uitbesteden ook verstandig, want een marketingbureau bezit reeds een uitgebreid linkbuilding netwerk.
En vergeet SEO copywriting niet!
Verder is SEO copywriting ook van belang als je je website beter vindbaar voor zoekmachines wilt maken. Kwalitatief goede teksten met de juiste zoekwoorden zijn namelijk essentieel om klanten aan te trekken én te binden. Een marketingbureau kan je helpen om de teksten op je website een commercieel, informerend of vooral een inhoudelijk karakter te geven. De teksten worden dan geheel naar wens voor jouw website geschreven, zodat je daar ook niet meer over hoeft na te denken en geen tijd aan hoeft te besteden.
Hoe pak je het uitbesteden van SEO activiteiten aan?
Bij de meeste marketingbureaus kun je geheel vrijblijvend een offerte aanvragen. Je krijgt dan vaak ook een gratis quickscan van je website en er wordt direct met je mee gedacht. De bedoeling is om jou te verleiden om met het bureau in zee te gaan en dus krijg je een mooi voorproefje te zien van wat er zoal mogelijk is. Je krijgt in zo’n quickscan bijvoorbeeld te zien wat de ROI-prognose is en een visualisatie van de groeikansen die je hebt. Uiteraard zit er ook een schatting van de kosten bij, zodat je direct weet hoeveel geld je kwijt zult zijn en waar je aan toe bent!