Tips voor e-commerce beurzen
Wanneer je als bedrijf naar een e-commerce beurs gaat, dan is het natuurlijk verstandig om te weten hoe je daar het beste kunt staan en hoe je je kunt voorbereiden. Je moet namelijk met verschillende zaken rekening houden, zodat je terug kunt kijken op een mooie beurs. Hieronder lees je een paar tips die je kunnen helpen op een e-commerce beurs.
1. Naambadges
Allereerst is het gebruik van naambadges op een beurs superhandig. Je kunt namelijk met een bezoeker gemakkelijk in gesprek komen en door middel van een naambadge wordt dat een stuk persoonlijker. De bezoeker weet hoe ze je aan kunnen spreken en weten ook direct bij welk bedrijf jij werkzaam bent. Een naambadge bestellen is heel gemakkelijk om te doen. Je kunt kiezen tussen verschillende ontwerpen, materialen en kleuren. Op een naambadge kun je van alles zetten. Denk hierbij aan je naam, de naam van je bedrijf en wellicht je functie binnen het bedrijf. Op die manier weet de bezoeker precies wie zij of hij voor zich heeft staan en wordt het gesprek een stuk gemakkelijker.
2. Val op
Ten tweede wat je kunt doen op een e-commerce beurs is opvallen in de menigte. Er zijn natuurlijk vele stands en andere bedrijven die zichzelf willen laten zien. Aan jou dus de taak om op te vallen. Dat kan door je stand heel erg opvallend te maken. Denk hierbij aan het gebruik van felle kleuren, je kunt je logo heel groot in beeld laten komen en je kunt en je kunt jouw medewerkers ook laten opvallen. Wanneer je al deze aspecten gebruikt, dan kun je er vanuit gaan dat er veel bezoekers langs jou en je bedrijf komen.
3. Ga het gesprek aan
Wat ook heel erg belangrijk is, is het praten op een e-commerce beurs. Je wilt namelijk de aandacht trekken van de verschillende bezoekers die er rondlopen. Spreek mensen daarom ook aan. Omdat jij de mensen aanspreekt op een leuke en enthousiaste manier, dan blijft het in hun hoofd zitten, waardoor ze je een stuk beter herinneren. Ook is het verstandig om boekjes en pennen met daarop jouw logo uit te delen aan de mensen die langskomen. Op die manier kunnen ze gemakkelijk meeschrijven met het verhaal dat jij te vertellen hebt. Verder kunnen ze ook je contactgegevens in het boekje opschrijven zodat ze je op een later tijdstip kunnen bereiken.
4. Geniet
Als laatste tip is het mooi dat je ook daadwerkelijk geniet van een beurs. Een beurs is namelijk niet elke week en je mag er ook echt wel even bij stilstaan. Wanneer je op een beurs staat en niet aan het genieten bent, dan wordt het ook een stuk lastiger om vol overgave te vertellen over je bedrijf. Maak het voor jezelf dus zo leuk mogelijk en wie weet heb jij wel nieuwe klanten geworven.