tips

Tips om je klanten aan je te binden als webshop

Als webshop wil je natuurlijk het allerliefste dat je klanten weer terugkeren naar jouw online winkel, wanneer ze iets bij je hebben gekocht. Hier zijn zowel online als offline manieren voor. De één werkt hierbij natuurlijk effectiever in dan de ander. Het belangrijkste is dat je je onderscheidt van de concurrent. Hoe jij ervoor zorgt dat jouw webshop in het lange termijn geheugen van de klant en/of bezoeker komt? Lees snel verder!

Informeer meer

Dat nieuwbrieven niet meer relevant zijn is echt niet waar. Het gaat er echter om hoe je die nieuwsbrief vormgeeft. Ga maar na bij jezelf, sommige nieuwsbrieven gooi je direct weg en andere lees je altijd! Zet jij een inhoudelijk sterke nieuwsbrief neer, dan zullen je klanten deze maar wat graag ontvangen. Met de aankondiging van leuke, nieuwe producten en eventueel een kortingscode is altijd een goed idee. Wat mensen ook zeer waarderen is een persoonlijk berichtje (met persoonlijke kortingscode?) op hun verjaardag. Kortom, informeer mensen over ontwikkelingen, maar doe dit ook niet te veel.

Leuk verpakt

Mensen weten heel goed wat ze bestellen, maar wat ze niet weten is hoe ze het zullen ontvangen. Dit is dan ook het moment waar een leuke webshop zich kan onderscheiden van een héle leuke webshop. Ga voor een originele en leuke verpakking zoals stazakken bij handgemaakte brownies, of stazakken van kraft voor bijzondere theemelanges. Mensen waarderen dit ontzettend en zullen dit verkiezen boven eenvoudige en vervuilende varianten van plastic.

Persoonlijke touch

Naast een leuke verpakking en natuurlijk een topproduct is een persoonlijke touch geven aan een bestelling echt dé truc die werkt. Dit kan al door een klein persoonlijk kaartje wat handgeschreven is. Combineer dit met een leuke sticker van bijvoorbeeld jouw merk, én een kaartje met korting voor de volgende bestelling.

Cookie van eigen deeg

Naast bovenstaande manieren zijn er natuurlijk ook nog allerlei technische manieren om mensen naar je webshop te krijgen. Zoals het gebruikmaken van behulpzame cookies en andere SEO-tools. Toch is het aan te raden ook de zachte kant van marketing zoals bovenstaande te gebruiken. Uiteindelijk vinden veel mensen een menselijke benadering doorslaggevend wat betreft hun keuze.

Kortom, investeer in de klantrelatie door net iets meer aandacht hieraan te besteden en te kiezen voor een persoonlijke benadering. Alleen dan kom je in het langetermijngeheugen van je klant terecht, en dan zul je zien dat ze ook snel weer terugkomen naar jouw online winkel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *