Retourneren bij Wehkamp verandert: betalen voor retouren ophalen
Vanaf 12 november moeten klanten € 2,95 betalen bij Wehkamp voor het retourneren van artikelen die thuis worden opgehaald. Zelf je retouren versturen via een DHL ServicePoint blijft wel gratis.
Retourneren bij Wehkamp grote kostenpost
Voor webwinkels is het retourneren van artikelen een grote kostenpost. Exacte cijfers ontbreken, maar de indicatie is dat bij online kledingwinkels ongeveer de helft van alle bestelde producten weer teruggestuurd wordt. Naast de verzendkosten betaalt een webshops ook nog voor de verwerking van retouren; alles wordt gecontroleerd en waar nodig opnieuw verpakt. Door de klant te laten betalen voor het terugsturen van artikelen die thuis opgehaald worden kan Wehkamp zijn kosten verlagen.
Ophalen Plus voor € 5,95 per jaar
Voor wie regelmatig bij Wehkamp bestelt (en iets terugstuurt) kan de nieuwe dienst Ophalen Plus nog interessant zijn. Met dit abonnement kun je voor € 5,95 per jaar onbeperkt retouren thuis laten ophalen. Je krijgt dan ook meteen de optie om ’s avonds en op zaterdag een ophaalafspraak in te plannen. Aanmelden voor Ophalen Plus is mogelijk vanaf 12 november bij het aanmelden van je retour.
Kosten besparen bij retourneren
Heb je geen zin in de extra kosten die Wehkamp rekent voor een ophaalafspraak? Dan kun je het beste je artikelen retourneren bij een DHL ServicePoint. Met 2.800 DHL-punten in Nederland zit er eigenlijk altijd wel eentje in de buurt. Een groot deel van deze DHL-punten zijn bovendien ’s avonds en in het weekend ook open. Wehkamp benadrukt overigens dat grote artikelen – zoals meubels of fitnessapparaten – retourneren bij Wehkamp gratis blijft met een ophaalafspraak.
Ik wil graag voor 5.95 euro per jaar mijn wehkamp pakket op te laten halen