Klantenservice uitbesteden: Doen of Niet?
In eCommerce is goede klantenservice van onschatbare waarde. Waarom is klantenservice eigenlijk zo belangrijk. In dit artikel gaan we dieper in op het belang van goede klantenservice voor webshops.
Waarom is klantenservice zo belangrijk?
Klantenservice is de ruggengraat voor elke succesvolle onderneming. Dit geldt in het bijzonder voor eCommerce bedrijven.
Het bieden van goede klantenservice gaat verder dan het afhandelen van klachten. Het is ook erg belangrijk voor de reputatie van een merk, en het bevordert klantenbinding.
Het verkrijgen van goede beoordelingen door middel van klantenservice kan daarnaast ook nog eens positief bijdragen aan de omzet van jouw winkel.
Waarom klantenservice uitbesteden?
Nu je weet waarom klantenservice zo belangrijk is, wil je natuurlijk ook weten hoe je jouw klantenservice kunt verbeteren. De beste manier om dit te doen is door middel van klantenservice uitbesteden.
Door middel van uitbesteding van de klantenservice van jouw webshop weet je zeker dat jouw klantenservice in orde is.
Een hoog niveau klantenservice helpt niet alleen met het verhogen van omzet, en tevreden klanten. Het kan ook helpen met de klantloyaliteit, waardoor jouw klanten vaker terug komen.
Wat zijn de voordelen van klantenservice uitbesteden voor jouw webshop?
Je wilt natuurlijk de voordelen op een rijtje hebben voordat je jouw klantenservice gaat uitbesteden. Hieronder een paar van de belangrijkste voordelen van klantenservigce uitbesteden voor jouw webshop.
Besparing van kosten
Wanneer je ervoor kiest om zelf jouw klantenservice medewerkers in dienst te nemen kan dit een hoop geld kosten. Het kost veel geld om medewerkers in te huren, en te trainen.
Wanneer je jouw klantenservice uitbesteedt aan een outsource specialist, zullen zij goed getrainde klantenservicemedewerkers voor je klaar hebben staan.
Daarbij hebben de meeste van de medewerkers van een outsource bedrijf al jarenlang ervaring. Hierdoor kunnen ze eenvoudig en snel antwoord geven op vragen van jouw klanten.
Schaalbaarheid
Het kost veel tijd en geld om nieuwe klantenservice medewerkers aan te nemen. Wanneer je als bedrijf snel groeit kost het je dus veel geld om nieuwe mensen aan te nemen.
Bij een outsourcing specialist kunnen teams makkelijk worden bij – en afgeschaald. Hierdoor hoef je je dus geen zorgen te maken over de schaalbaarheid van jouw webshop.
Daarnaast is dit ook beter als je een bedrijf hebt dat heel erg gericht is op een bepaald seizoen. Wanneer je in de kerst veel mensen nodig hebt, is dit makkelijk te regelen. Maar als je in de zomer niet zoveel man nodig hebt, is het net zo gemakkelijk om jouw klantenservice team af te schalen.
Ondersteuning voor meerdere kanalen
Als je als bedrijf actief bent op meerdere kanalen zoals Instagram en Facebook en ook nog mailtjes en telefoontjes binnen krijgt, dan kan dat soms te veel zijn.
Door middel van de uitbesteding van jouw klantenservice kun je klantenservice medewerkers in huren die gespecialiseerd zijn een van deze kanalen. Hierdoor hoef jij niet iemand te trainen voor elk apart kanaal. Zo kun jij je op jouw bedrijf focussen terwijl zij het werk voor je opknappen.
Optimaliseer jouw klantenservice met uitbesteding
Nu je op de hoogte bent van het belang van goede klantenservice voor e-commerce bedrijven, is het tijd om actie te ondernemen en jouw klantenservice te verbeteren. Het uitbesteden van klantenservice biedt aantrekkelijke voordelen voor jouw webshop.