tips

Kies voor een fysieke winkel én webshop

Tegenwoordig speelt bijna alles zich online af. Via het wereldwijde web kunnen we o.a. bijpraten met vrienden en collega’s, de liefde vinden, vergaderen, boodschappen doen en kleding shoppen. Heb jij een fysieke winkel dan raden we aan om ook een webshop te beginnen. Het aantal consumenten dat online shopt, neemt namelijk al jaren voortdurend toe. Een perfect idee om je klantenbestand flink uit te breiden en meer winst te behalen. Een combinatie van beide vormen kent meerdere voordelen. Lees snel verder waarom het runnen van een fysieke winkel en webshop een gouden combinatie is.

Waarom combineren?

De combinatie van een fysieke winkel en een webshop is de beste manier om het maximale uit je verkoop te halen. Er zijn tal van voordelen die komen met deze combinatie. Allereerst een betere klantervaring. Een combinatie van een winkel en webshop biedt klanten de mogelijkheid om producten op een manier te kopen die het beste bij hun behoeften past. Klanten kunnen de producten in de winkel bekijken, aanraken en uitproberen en vervolgens online kopen. Of andersom: klanten kunnen de producten online bekijken en vervolgens naar de winkel gaan om ze te kopen. Daarnaast zorgt een combinatie van een fysieke winkel en webshop ervoor dat je bedrijf een groter bereikt heeft. Aangezien klanten online kunnen winkelen, kun je klanten bereiken die verder van je fysieke locatie verwijderd zijn. Een ander voordeel is het verlagen van de kosten van beide verkooppunten. Door klanten de optie te bieden om hun bestelling in de winkel op te halen en te retourneren, bespaar je op de verzend- en retourkosten. En er is natuurlijk nog een belangrijk pluspunt wat we niet mogen vergeten: je hebt twee verkoopkanalen. Dit betekent dat er meer winst te behalen valt.  

Grote doelgroep

Als je een combinatie hebt van een fysieke winkel en webshop, spreek je een grotere doelgroep aan. Er zijn mensen die liever fysiek winkelen. Veel mensen vinden het leuk om naar winkels te gaan en producten te kunnen zien, voelen en passen. Met een fysieke winkel kunnen zij hun winkelervaring personaliseren door middel van de winkelomgeving, het personeel en het aanbod aan producten. Echter zijn er ook veel mensen die het juist prettiger vinden om online te shoppen. Binnen een paar minuten kan je een bestelling geplaatst hebben. Het scheelt tijd en energie. Je biedt je klanten een betere klantenservice, meer mogelijkheden om fysiek te winkelen en meer flexibiliteit om te kopen waar en wanneer ze willen. Al deze voordelen maken dat je klanten meer geneigd zijn om bij jou te kopen, waardoor je een grotere doelgroep aantrekt. Ga je voor een verzorgde en professionele uitstraling? Laat voor je hele verkoopteam shirts bedrukken met de naam van je onderneming. In de zomer kan je kiezen voor T-shirts bedrukken