Hoe kom je hoger in Google? Tips voor ondernemers
Hoe kom je hoog in Google? Veel ondernemers vragen zich dit af. Het digitale medium, het internet, is een belangrijke bron van inkomsten geworden voor veel bedrijven. Steeds meer ondernemers bieden hun diensten en producten ook online aan. Dit kan in de vorm van een webshop, maar ook kan een bedrijf ervoor kiezen om de website simpelweg als visitekaartje te gebruiken.
Waar je website of webshop ook voor dient, doorgaans geldt dat hoe meer bezoekers je krijgt, hoe meer omzet je genereert. Hoe hoog jouw website in Google scoort is dus van belang. Er zijn een aantal tips die je kunt toepassen om hoog in Google te komen.
Tip 1 – techniek
Ten eerste is het belangrijk dat je website goed geïndexeerd wordt door de zoekmachines, vooral Google. Dit doe je door ervoor te zorgen dat je website voldoet aan de technische eisen die Google stelt. Je kunt dit zelf doen of je kunt hier hulp voor inroepen van een internet marketing bureau.
Tip 2 – relevantie en Content
Ten tweede is het belangrijk dat je website relevant is. Dit betekent dat je website moet voldoen aan de behoeften van je bezoekers. Als je website relevant is, zullen de bezoekers die jouw website vinden ook echt geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Dit zorgt ervoor dat ze langer op je website blijven en ook eerder geneigd zijn om iets te kopen of je diensten af te nemen.
Content is king
Ze zeggen niet voor niks Content is king. Dit betekent dat de inhoud van je website erg belangrijk is. Zorg ervoor dat je website goed geschreven, informatief en uniek is. Google houdt namelijk van goede en relevante content. Hoe beter je content, hoe hoger je in de zoekresultaten komt te staan.
Als je hoog in Google wilt komen, is het belangrijk om goede content te hebben op je website. Maar hoe maak je nou goede content?
Ten eerste is het belangrijk om te weten wat de behoeften van je bezoekers zijn. Wat zoeken ze precies? Als je weet wat ze zoeken, kun je hierop inspelen in de content die je maakt. Zorg ervoor dat je content relevant is en dat het voldoet aan de behoeften van je bezoekers.
Ten tweede is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je content uniek is. Google houdt namelijk van unieke en relevante content. Dit betekent dat je content niet alleen relevant moet zijn, maar ook nog eens uniek. Probeer dus altijd iets origineels te bedenken in de content die je maakt.
Last but not least: zorg ervoor dat je content goed geschreven is. Dit betekent dat je content leesbaar moet zijn, helder en duidelijk. Probeer dus altijd je content zo goed mogelijk te schrijven, zodat je bezoekers gemakkelijk door je content heen kunnen lezen.
Tip 3 – online vindbaar
Ten derde is het belangrijk dat je website goed vindbaar is. Dit betekent dat mensen eenvoudig jouw website kunnen vinden als ze op internet zoeken naar dingen die jij aanbiedt. Je kunt dit doen door ervoor te zorgen dat je website hoog scoort in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Dit noemt men SEO of zoekmachineoptimalisatie.
SEO is een belangrijk onderdeel van online marketing en het is iets waar je regelmatig aan moet werken om hoog in de zoekresultaten te komen en te blijven.