Hoe kom je hoger in Google met je webshop?
Het is tegenwoordig zeer laagdrempelig om een webshop te starten. Er zijn namelijk veel platforms actief en daar kun je geavanceerde webshops bouwen zonder dat je programmeringskennis nodig hebt. Tegelijkertijd zorgt dit er ook voor dat je veel concurrentie hebt. Om die reden is het voor jou als webshopeigenaar van belang om hoog in de zoekmachines te komen. Dat is namelijk het startpunt voor mensen die op zoek zijn naar producten. Maar hoe kom je dan hoger in Google? In deze tekst geven we enkele tips.
Maak gebruik van een linkbuilding platform
Je kunt hoger in de zoekmachines komen door gebruik te maken van een linkbuilding platform. Maar wat is linkbuilding? Dit zijn relevante links van andere websites naar jouw website. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om blogs of andere aantrekkelijke artikelen. De algoritmes van Google belonen kwalitatieve links, want dit zorgt voor autoriteit.
In principe geldt dat hoe kwalitatiever de website die naar je pagina’s linkt, hoe groter de kans dat je hoger in de zoekmachines komt met bepaalde zoekwoorden. Het punt van linkbuilding is dat het wel een flink investering is. Het duurt namelijk een tijdje om genoeg websites te vinden die naar kwalitatieve blogs willen linken. Je bent er dus eerst veel tijd aan kwijt, maar uiteindelijk blijf je dan wel langdurig hoog in zoekmachines staan. Het is dus wel een duurzame investering. Hopelijk heb je nu duidelijkheid met betrekking tot de vraag “wat is linkbuilding”.
Krachtige SEO-teksten
SEO-teksten zijn het fundament voor je webshop. In deze tekst staan namelijk de zoekwoorden waarmee je gevonden wordt via de zoekmachines. Om die reden is het ook aan te raden om een blogpagina op je webshop te plaatsen. Daar kun je bijvoorbeeld informatieve SEO-teksten schrijven. Een goede SEO-tekst moet aan verschillende eisen voldoen. In de eerste plaats moet de tekst niet te kort zijn. Anders wordt het gezien als fillercontent en dat is niet relevant voor Google. Een SEO-tekst moet echter ook niet te lang zijn, want dan is de kans klein dat het gelezen wordt. Daarnaast moet een SEO-tekst ook leesbaar zijn en de zoekwoorden moeten op een natuurlijke manier terug in de tekst komen.
Een gebruiksvriendelijke website
Je website moet ook gebruiksvriendelijk zijn. Het laden van de website moet bijvoorbeeld niet te lang duren. Dit is sowieso niet goed voor je ranking in Google, maar ook niet voor de website zelf. De concurrentie is immers groot en bezoekers verlaten je website dan ook snel.