tips

De verschillende soorten online marketing

Vertrouwen op een online marketingbureau is zowat de beste beslissing die je kunt nemen als je wilt dat je website en dus je bedrijf populairder worden op het internet. Er komt immers heel wat bij online marketing kijken. In de eerste plaats zijn er verschillende manieren waarop die marketing gevoerd kan worden.

Welke methodes zijn er zoal en hoe gaan ze in hun werk? Hieronder lees je meer over de belangrijkste types online marketing die professionele marketingbureaus aanwenden.

3 belangrijke soorten online marketing

1. Zoekmachinemarketing

Zoekmachine marketing of SEO-marketing is een van de meest betrouwbare methodes. Hierbij gaat men een website optimaliseren qua keywords en content, zodat hij gemakkelijker te vinden is. Een goed online marketing bureau helpt je om zoveel mogelijk relevante bezoekers aan te trekken.

Bij zoekmachinemarketing spelen en aantal factoren een grote rol:

  • Content (de inhoud van de website)
  • Externe en interne links
  • De (laad)snelheid van de website

Zijn deze zaken geoptimaliseerd? Dan is de kans groot dat jouw website heel wat mensen aantrekt.

2. Online adverteren

Online advertenties zijn dan weer een must als je meer leads wilt krijgen. Het overgrote deel van online marketingbureaus bieden deze methode aan en maken hierbij gebruik van onder andere Google Ads-campagnes. Deze zijn gebaseerd op een set keywords die relevant zijn voor jouw dienst of product en die jouw doelgroep gebruikt bij de zoektocht naar een product of dienst.

Bij online adverteren gebruikt men specifieke data van campagnes om advertenties te verbeteren, waardoor deze meer opleveren dan ze hebben gekost. Kortom, mits een goede aanpak kan je met deze vorm van online marketing heel wat bereiken.

3. Social media marketing

Tegenwoordig investeren steeds meer bedrijven in social media marketing via sociale mediakanalen. Het is de ideale aanpak als je je merk- of naambekendheid wilt vergroten, mensen wilt overtuigen van jouw dienst of product en de verkoop wilt stimuleren.

Social mediacampagnes vormen de kern van deze aanpak. Het grote voordeel? Je bereikt veel meer mensen dan met alleen een website, doordat je ook inspeelt op de behoeftes van sociale mediagebruikers. Tot de populairste social mediakanalen behoren:

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn

Kies de juiste partner voor online marketing

Ben je op zoek naar een online marketing bureau in Nijmegen voor je bedrijf of wil je de sociale marketing van je blog uitbesteden? Doe dan eerst en vooral diepgaand onderzoek naar de opties, zoals www.tomahawk.nl, om je bereik een niveau hoger te tillen.