Als starter SEO uitbesteden aan een bureau? Dit zijn de voordelen
Wist je dat een veelgemaakte fout bij startende ondernemers het overschatten is van hun eigen capaciteiten? “O dat doe ik wel even…” Niemand kan alles alleen doen en vroeg of laat zul je taken moeten delegeren of hulp van buitenaf moeten inhuren. Take it easy! Proberen om alles zelf te doen zal alleen maar leiden tot overspannenheid en kan uiteindelijk de groei van je bedrijf belemmeren. Een gebied wat je zou kunnen overwegen om dit uit te besteden is zoekmachine optimalisatie (SEO). SEO is het proces van het optimaliseren van je website om hoger in de zoekmachine resultaten pagina’s te komen, waardoor deze beter zichtbaar wordt voor potentiële klanten. Er zijn veel voordelen verbonden aan het uitbesteden van SEO aan een bureau. In dit artikel vertellen we je er graag alles over.
Meer webverkeer
Wat heb je aan een website zonder verkeer? Precies… Een van de belangrijkste aspecten van een website is dus de zoekmachine optimalisatie (SEO) ervan. Door ervoor te zorgen dat een website zo ontworpen en geschreven is dat het toegankelijk is voor zoekmachines, wordt de kans groter dat deze in relevante zoekresultaten verschijnt, met meer webverkeer als gevolg. Maar, in dit proces is geduld een schone zaak! SEO kan namelijk een ingewikkeld en tijdrovend proces zijn, en daarom kiezen veel bedrijven ervoor het uit te besteden aan een SEO bureau. Een SEO bureau zal de kennis en expertise hebben om ervoor te zorgen dat een website geoptimaliseerd wordt voor zoekmachines, wat tot toename van het webverkeer kan leiden. Bovendien kan een SEO bureau ook helpen om eventuele problemen op te sporen en te verhelpen die de prestaties van een website in de zoekresultaten kunnen tegenhouden. Een effectieve manier dus om het webverkeer binnen no-time op te voeren.
Betere naamsbekendheid
De kracht van herhaling, een duidelijke boodschap en niet geheel onbelangrijk: laat je eigen huisstijl overal terugkomen – zorg ervoor dat jouw consumenten vertrouwd raken met je bedrijf! Het verhogen van je naamsbekendheid is vaak al een doel op zich, want er komt een hoop werk kijken bij het zichtbaar maken van je bedrijf. Als je als startup SEO aan een bureau uitbesteedt, creëer je een betere naamsbekendheid om de volgende redenen. Ten eerste zal een bureau meer ervaring hebben en dus beter advies kunnen geven over hoe je je website ranking kunt verbeteren. Ten tweede zal een bureau waarschijnlijk een groter team hebben en dus in staat zijn meer werk in kortere tijd uit te voeren. Ze staan ze je met alle plezier bij, ieder met hun eigen expertise. Door SEO uitbesteden krijg je tenslotte meer tijd en ruimte om je te focussen op andere aspecten van je bedrijf. Win-win! Er zitten natuurlijk wel wat meer kosten aan verbonden dan wanneer je het werk zelf zou doen, máár de verhoogde naamsbekendheid maakt natuurlijk alles meer dan goed.
Hogere conversiepercentages
Hogere wat?! Conversiepercentages kun je ook wel zien als de verhouding tussen het aantal bezoekers en de groep die daadwerkelijk actie onderneemt. Denk bijvoorbeeld aan een webshop. Wellicht heb je een hoop bezoekers, maar is er maar een klein percentage die daadwerkelijk een aankoop doet. Je kunt dit percentage gemakkelijk verhogen met een paar simpele trucs! Door de inhoud van je website te optimaliseren en de zichtbaarheid in zoekmachines te verbeteren, kan een bureau helpen meer bezoekers naar je site te lokken die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Bovendien kan een bureau ook helpen de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren en het voor potentiële klanten gemakkelijker te maken de informatie te vinden die ze nodig hebben. Als resultaat kan investeren in SEO een geweldige manier zijn om je startup een boost te geven. We wensen je veel succes met je eigen onderneming.