DIY e-commerce

3 tips om succesvol producten te verkopen op Amazon

Wil je graag een eigen marketplace opstarten? Je kunt er dan voor kiezen om dit te doen op bol.com, al kan het beter zijn om juist gebruik te maken van Amazon. Dit is een aanrader doordat je hier een groter bereik op kunt hebben. Verkopen op Amazon kan desondanks lastig zijn, je zult immers veel concurrentie hebben. Om toch succesvol te zijn bij het verkopen van je producten op dit platform, is het zeker verstandig om gebruik te maken van de onderstaande tips! 

Gebruik een adaptieve prijsstrategie

Concurrerende prijzen zijn essentieel als je wilt concurreren met gevestigde merken en je wilt onderscheiden van de massa op Amazon. Tenzij je product 100% uniek is of een functie biedt die consumenten nergens anders kunnen krijgen, hoe lager je je prijzen kunt krijgen terwijl je toch winst maakt, hoe beter. Om een ​​stap verder te gaan dan concurrerend te zijn met je prijzen, moet je ook adaptief zijn. De marktvraag verandert voortdurend en er komen voortdurend nieuwe concurrenten bij, waardoor het essentieel is om proactief te zijn om ervoor te zorgen dat je prijzen bij de tijd passen. 

Profiteer van FBA

Fulfillment by Amazon (FBA) is een programma waarmee verkopers een aanzienlijk deel van het gedoe van het uitvoeren van bestellingen zelf aan Amazon kunnen overlaten. Je kunt je inventaris opslaan in hun magazijn, waar Amazon alle bestellingen voor je zal verzamelen, inpakken en verzenden zodra ze binnenkomen. Hoewel het gebruik van het FBA-programma niet de enige manier is om een ​​succesvolle Amazon-verkoper te zijn, kun je Amazon Prime aan consumenten aanbieden en profiteren van de ongelooflijk korte levertijden die ermee gepaard gaan. Door het FBA-programma te gebruiken en de Prime-badge op je vermeldingen te hebben, kun je onmiddellijk een niveau van vertrouwen opbouwen bij consumenten en je onderscheiden van concurrenten die geen Prime-levering bieden. 

Zorg voor hoogwaardige foto’s

Je beeldmateriaal is een van de beslissende factoren of een consument een aankoop doet of niet. E-commercemerken moeten bereid zijn om veel tijd en geld te investeren om je productfotografie goed te krijgen als je de aandacht van mensen wilt trekken en jezelf wilt verkopen. Een wazige of korrelige foto kan iemand onbewust meteen afschrikken en een negatieve eerste indruk van je merk creëren. Verwaarloos je fotografie niet en zorg ervoor dat je voldoende foto’s biedt om verschillende hoeken, productdetails en je product in gebruik weer te geven. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *