3 reden voor het inschakelen van een linkbuilding bureau
Het is tegenwoordig voor een ondernemer onmisbaar om een website te hebben die goed vindbaar is. In de huidige tijd waarin steeds waarin we steeds meer online doen, is het zaak hier serieus mee aan de slag te gaan. Toch blijkt dat vooral kleine ondernemers weinig tot geen budget willen of kunnen vrijspelen voor hun online marketingactiviteiten. mede daarom kiezen ze dan ook vaak om het zelf te doen, maar of dit verstandig is, is natuurlijk een heel ander verhaal. Online marketing is immers niet iets wat je er zomaar even bij doet. Het is een proces dat continu doorgaat en geoptimaliseerd dient te worden. Het is dan ook verstandig een online marketing bureau in te schakelen, die je hier mee kan helpen. Om je een idee te geven waarom, hebben we een 3-tal reden voor je op een rijtje gezet.
Je haalt kennis en expertise in huis
Uiteraard kun je ook zelf aan de slag met het beter vindbaar maken van je website. Online zijn er tal van cursussen te vinden waarmee jij de SEO van je website kunt verbeteren. Toch zien we dat het resultaat achterblijft. De voornaamste reden is dat het ontbreekt aan consistentie. Wanneer je serieus met SEO aan de slag gaat, heb je niet van vandaag op morgen direct succes. Het is een lange adem, maar wanneer het eenmaal begint te lopen, zal je hier tot in lengte van jaren de vruchten van plukken. Je kunt namelijk wel zelf proberen om teksten te schrijven en links naar je website of webshop te verzamelen, maar een linkbuilding bureau is hier natuurlijk in gespecialiseerd.
Je zorgt voor de juiste links
Linkbuilding is een vak apart. Het verzamelen van links is doorgaans vaak niet het grootste probleem. Zo kun je in een handomdraai verschillende links veelal gratis plaatsen op startpagina’s, maar of deze ook het effect hebben wat je uiteindelijk nodig hebt om het verschil te kunnen maken in tegenstelling tot je concurrentie, is vaak niet het geval. Door een professionele linkbuilding bureau in te schakelen, wordt er niet alleen gekeken naar je huidige linkprofiel, maar wordt ook die van je concurrenten onder de loep genomen. Aan de hand hiervan wordt een strategie bepaald en worden de juiste links voor je verzameld. Op basis daarvan kan er op een natuurlijke basis een linkprofiel worden opgebouwd, waardoor je uiteindelijk in de zoekresultaten zult gaan stijgen.
Continuïteit wordt gewaarborgd
Wanneer je zelf aan de slag gaat met het verzamelen van links, dan kom je uiteindelijk op een punt dat het steeds lastiger wordt om kwalitatieve links te verzamelen. Door je linkbuilding uit te besteden aan een linkbuilding bureau, hoef je hier niet bang voor te zijn. Deze bedrijven beschikken over een dusdanig groot netwerk, dat er voldoende mogelijkheden voorhanden zijn om continuïteit te kunnen waarborgen. Gezien het feit het voor Google essentieel is dat het natuurlijk oogt, is het dus niet heel bevorderlijk dat je maanden lang achtereen volgens kwalitatief hoogwaardige links plaatst en vervolgens een hele periode niets meer.
Het belang van een responsive webdesign
Linkbuilding is natuurlijk één van de pijlers als het gaat om SEO. Daarnaast spelen content en ook techniek natuurlijk een grote rol in het geheel. De combinatie van deze 3 zaken maakt het of je website of shop succesvol is of niet. Zo heb je natuurlijk aan een prachtige website ontworpen door een professioneel webdesign bureau. Het webdesign is namelijk voor een groot deel verantwoordelijk voor je conversie. Hoe lastiger het voor mensen is om dingen te moeten zoeken, des te lager zal je conversie zijn. Het is dus raadzaam om je webdesign uit te besteden aan een professionele partij. Zij weten immers als geen anders wat van belang is, zodat je niet opnieuw zelf het wiel hoeft uit te vinden. Het is een eenmalige investering, maar deze investering verdien je op termijn dubbel en dwars weer terug.